-
Duurt wachten nou voor je gevoel langer of korter als je weet hoe lang je nog moet wachten? Kunnen we de actuele wachttijden in apotheken niet beter "geheim" houden?
Die laatste vraag kreeg ik, toen ik een apotheker vertelde dat wij tegenwoordig ook de actuele wachttijd kunnen laten zien op onze schermen in de apotheken. Die vraag verbaasde me omdat ik er (n=1) eigenlijk sowieso vanuit was gegaan dat het fijn is voor patiënten om te weten hoe lang ze nog moeten wachten voordat ze geholpen worden. Maar wat inderdaad als je een apotheek binnen komt en je ziet dat de actuele wachttijd 35 minuten bedraagt? Zinkt dan de moed niet in je schoenen? Denk je dan niet "wat een ***-zaak is dit?
Ben er even naar op zoek gegaan en jawel, bijna alle literatuur hierover, zoals hier, bevestigd dat de wachtende toch vooral behoefte heeft aan duidelijkheid. En eerlijkheid. Dus als de wachttijden in de apotheek onverhoopt oplopen, hou het niet geheim. Wees er duidelijk over en leg eventueel naast die actuele wachttijd in het scherm uit waarom men zolang moet wachten. En maak gebruik van de stoplichtfuncites in de volgnummersystemen om de wachttijden binnen de perken te houden.Eerlijkheid duurt nog steeds het langst....Over de auteur
Jeroen de Grave
Marketing ManagerAfgestudeerd Bedrijfseconoom aan de Maastricht University en mede-oprichter van Pharma Channel. Verantwoordelijk voor de Marketing en Communicatie en bemoeit zich vanuit die rol ook graag met de content.
"Ik ben nog enigszins van de oude stempel. Probeer nou eerst maar eens te voldoen aan de wensen van de klant. En kwaliteit wordt nog altijd bepaald door de mate waarin je verwachtingen weet te overtreffen. En niet door verhaaltjes te vertellen"
"We leven niet meer op een eiland maar in een netwerkeconomie. Dus denk je dat we wat voor elkaar kunnen betekenen? Stuur gerust even een mailtje!"