• 035 525 1333
  • [javascript protected email address]

Nieuws

  • Content is nog steeds King

    De markt voor wachtkamerschermen in apotheken is volwassener geworden. De tijd dat het louter het toneel van “schermenboeren” was, behoort langzaam tot het verleden.

    Toch zien wij nog dagelijks om ons heen dat partijen nog steeds de nadruk op het type beeldscherm leggen of dat het van groot belang is dat de content in the cloud staat. Daarmee is narrowcasting in apotheken nog steeds teveel “kijk eens wat een mooi scherm ik heb hangen” en te weinig een volwassen medium om je bezoekers gericht mee te informeren.

    Wij vinden techniek eerder een voorwaarde voor een goed product dan het product an sich. Het gaat er nog steeds om wát je laat zien en niet hoe. En narrowcasting gaat ook nog steeds om de relevantie van de content voor de kijker. Zit de kijker, in ons geval de bezoeker van de apotheek, op deze informatie te wachten. Heeft die er wat aan? Helpt het de apotheker met het zichzelf profileren?

    Qua inhoud is mix van centrale en lokale informatie daarom ideaal. Enerzijds gewoon uitleggen hoe een en ander werkt in de apotheek en wat er allemaal voor de patiënten wordt gedaan . Daarnaast gezondheidsgerelateerde tips en infotainment. Ook wat dat betreft een mix tussen inhoud en vermaak. Niet alleen maar een “opgeheven vingertje”, wel nuttige tips en af en toe wat luchtigers.

    Ook visueel is het zaak een balans te vinden tussen mooi maar niet te flitsend, bewegend maar geen kermis. En moet het uiteraard ook aansluiten op andere uitingen in de apotheek en bijvoorbeeld een huisstijl. Tot slot zien wij ook dat het, met de toenemende drukte in apotheken, steeds belangrijker is geworden om een volgnummersysteem goed te integreren.

    Op deze manier bewijst narrowcasting in apotheken steeds meer haar toegevoegde waarde. En als dat via mooie techniek gebeurt is dat leuk. Maar uiteindelijk is de content nog steeds King!